ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ένα από τα δυσκολότερα ερωτήματα σε απάντηση είναι το πόσα αυγά πρέπει να τρώμε την ημέρα.
Από τη μία πλευρά τα αποφεύγουμε λόγω της μεγάλης τους περιεκτικότητας σε χοληστερίνη (ο κρόκος του αυγού περιέχει 215 mg χοληστερίνης, τη στιγμή που η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι τα 300 mg). Από την άλλη μεριά, όμως, το αυγό είναι θρεπτικότατο. Παρέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και είναι μία πολύ καλή πηγή σεληνίου, ιωδίου και βιταμίνης Β2 (ριβοφλαβίνης). Επίσης, έχει βιταμίνη Β12, παντοθενικό οξύ και βιταμίνη D, ενώ η χολίνη που περιέχει είναι απαραίτητη για τη σύνθεση της ακετυλοχολίνης, ενός νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου.
Μελέτη βρετανών επιστημόνων μάλιστα αθωώνει τη συχνή κατανάλωση αβγών και ειδικά τη σχέση τους με τη χοληστερόλη. Κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί διάφορες ενστάσεις για τη συχνή κατανάλωση αβγών. Για πολύ καιρό υπήρχε η πεποίθηση ότι τα αβγά αυξάνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης· μάλιστα είχε επικρατήσει η άποψη ότι δεν πρέπει κάποιος να καταναλώνει περισσότερα από τρία αβγά την εβδομάδα.
Τώρα ειδικοί του Πανεπιστημίου Surrey, αφού μελέτησαν πολλές σχετικές έρευνες, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση αβγών δεν προκαλεί κανένα πρόβλημα στην υγεία και μπορεί κάποιος να τρώει όσα αβγά θέλει χωρίς να φοβάται για παρενέργειες.
Η ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι τα αβγά αυξάνουν τη χοληστερόλη είχε οδηγήσει στην ανάπτυξη της θεωρίας ότι δεν πρέπει κάποιος να καταναλώνει περισσότερα από τρία αβγά την εβδομάδα.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι όχι μόνο μπορεί κάποιος να καταναλώνει όσα αβγά θέλει, αλλά ότι θα πρέπει όσοι επιθυμούν να έχουν υγιεινή διατροφή να τα προσθέσουν χωρίς δεύτερη σκέψη στο διαιτολόγιό τους αφού είναι ιδιαίτερα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.
Στη χώρα μας, η κατανάλωση αυγών ανέρχεται σε 130 τεμάχια ανά άτομο το χρόνο, όταν προ τριακονταετίας στην Ήπειρο και την Κρήτη ξεπερνούσε τα 400. Ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 280-300.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

